Biopsja prostaty

Biopsja gruczołu krokowego jest jedyną metodą mogącą  zdiagnozować raka prostaty. Wynik histopatologiczny  pozwala ocenić zaawansowanie miejscowego oraz stopień złośliwości. Procedura przeprowadzana jest przy pomocy aparatu USG wyposażonego w głowicę dorektalną. Rak prostaty jest  nowotworem  złośliwym, który we wczesnej fazie nie daje żadnych objawów. W Polsce zapada

Prostata: łagodny przerost i rak prostaty

Nawet z pozoru łagodne problemy z prostatą mogą w znaczący sposób obniżyć jakość życia, a w skrajnych przypadkach nawet doprowadzić do śmierci. Choroby gruczołu krokowe mogą mieć różną specyfikę. W wielu przypadkach mężczyźni mają do czynienia z łagodnym przerostem prostaty, który powinien być jak najczęściej wykryty, ponieważ wówczas możemy liczyć

Jak rozpoznać problemy z prostatą?

Problemy z prostatą budzą u mężczyzn dość spory niepokój. Do łagodnego rozrostu prostaty może dojść pod wpływem zmian hormonalnych, a zwykle pojawia się u pacjentów po ok. 45. roku życia. Z biegiem lat rozrastająca się prostata może silniej zaciskać się wokół cewki moczowej, powodując szereg nieprzyjemnych objawów, takich

Leczenie łagodnego przerostu prostaty (BPH)

Łagodny przerost prostaty, często określany przez lekarzy jako BPH (z ang. benign prostatic hyperplasia) pojawia się u mężczyzn w wyniku starzenia się organizmu i zachodzącym w nim zmian hormonalnych. Leczenie BPH jest konieczne, ponieważ rozwój choroby może doprowadzić do bardzo niebezpiecznych dla zdrowia konsekwencji. Nieinwazyjne metody leczenia

Choroby prostaty a życie seksualne